تهران شهرک صنعتی چهاردانگه خیابان 16 پلاک41
info@havaps.ir
02166914164
تماس با ما

روغن کمپرسور


روغن های کمپرسور :

تعمیم الزامات روانکاری کمپرسورها با توجه به اینکه این الزامات وابسته به نوع کمپرسور، خواص گاز فشرده، درجه حرارت و فشار تخلیه می باشد، دشوار است. کمپرسورها بر حسب فرآیند متراکم سازی گاز به دو نوع جابجایی مثبت و دینامیکی تقسیم بندی می شوند. کمپرسورهای جابجایی مثبت ابتدا گاز را به دام انداخته، حجم آن را کاهش داده و سپس گاز متراکم شده را تخلیه می کنند در حالیکه کمپرسورهای دینامیکی با سرعت بخشیدن به گاز و تبدیل سرعت به فشار افزایش یافته عمل می کنند.

کمپرسورهای جابجایی مثبت برای کاربردهای با فشار بالا مفید می باشند. در این کمپرسورها تنها محدودیت درجه حرارت گاز تخلیه می باشد. کمپرسورهای دینامیکی برای کاربردهای با حجم بالا و فشار پایین مفید می باشند. کمپرسورهای جابجایی مثبت به کمپرسورهای رفت و برگشتی و چرخشی تقسیم بندی می شوند که در کمپرسورهای رفت و برگشتی از یک یا دو پیستون استفاده می شود و نوع چرخشی شامل کمپرسورهای چرخنده پره ای و چرخنده مارپیچی می باشد.

مکان های اصلی روانکاری در کمپرسورهای رفت و برگشتی شامل میل لنگ و یاتاقان های مربوطه، مسیرهای اتصال، پین های اتصال، پیستون ها، سیلندرها، رینگ های پیستون و سوپاپ ها می باشد. مکان های اصلی روانکاری در کمپرسورهای چرخنده مارپیچی شامل محور چرخنده، یاتاقان ها و آب بندهای شفت می باشد. کمپرسورهای چرخنده پره ای نیازمند روانکاری در یاتاقان ها و شفت می باشد. کمپرسورهای دینامیکی سانتریفیوژی نیازمند روانکاری در یاتاقان ها، چرخنده های کاهنده و آب بندها می باشد.



کمی صبر کنید...

دسته‌بندی