طی تعمیرات دوره ای توربین گازی مدل GT۱۳D ، شبه ترک هایی در پره های ثابت نیمه ی بالایی کمپرسور ( ردیف های نیمه انتهایی ) مشاهده شد، که موجب تعویض تعدادی از پره ها گردید . در این مقاله سعی شده است با بررسی این پره ها از دیدگاه های مختلف، نظ یر سختی، جنس، شکل ظاهری، لایه های سطحی، ریز سا ختار، کیفیت سطوح با SEM و ... مکانیزم غالب در فرسایش این پره ها مشخص و عامل این خرابی تعیین گردد . از این بررسی ها نتیجه می شود که جنس پره فولاد زنگ نزن مارتنزیتی با سختی تقریبا یکسان در تمام ی قسمت ها می باشد و هیچ گونه تغییرات ساختاری که نشان دهنده ی تغیی رات درجه حرارت باشد دیده نمی شود . همچنین عامل فرسایش وجود ذرات خارجی نمی تواند باشد، بررسی ها وقوع پدیده ی سایش Erosion دراثر جریان هوا را محتمل می نماید .
سال انتشار: ۱۳۸۶
محل انتشار: بیست و دومین کنفرانس بین المللی برق
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲.۵۶ مگابات
آنالیز خرابی پره های کمپرسور در یک توربین گاز
همچنین بخوانید...
- سرویس و نگهداری کمپرسور هوا
- ارائه یک الگوریتم بر اساس روش ساختاری جهت طراحی سیستم عیب یاب کمپرسور در یک موتور توربوجت
- بررسی عددی تاثیر زبری ردیف پره کمپرسور توربین های گاز بر عملکرد پره
- آنالیز خرابی پره های کمپرسور در یک توربین گاز
- مطالعه پارامتری و بهبود عملکرد پروانه کمپرسور گریز از مرکز یک موتور توربوشفت با استفاده از حل عددی سه بعدی
دیدگاه خود را بنویسید